Hoe herken je een medewerker met geldzorgen?

Hoe herken je een medewerker met geldzorgen? 
Signaal #1: Verzoek om eerdere betaling

De belangrijkste stap is het bespreekbaar maken. Ga op een rustige plek waar de medewerker zich veilig voelt een open gesprek aan. Waarom vraag je een voorschot? Is er nog meer aan de hand? Verstrek geen voorschot zonder professionele hulp in te schakelen. Vaak is het probleem al groter, het is belangrijk dat je dan concrete hulp biedt. Onze tip is om niet alleen informatie te geven, maar de medewerker ook echt aan de hand mee te nemen, zodat hij ook echt naar de afspraak gaat. Iedereen kan geldzorgen hebben. Het tijdig signaleren, bespreekbaar maken en doorverwijzen naar de juiste hulp voorkomt erger. Hoe herken je nu als leidinggevende de signalen? De signalen kunnen een teken zijn dat medewerkers financiĆ«le zorgen hebben. Lees meer signalen en tips op onze website en waar je in #Deventer terecht kan voor hulp voor medewerkers met geldzorgen: 

Medewerkers met geldzorgen: Wat kan jij doen als werkgever? (moedigedialoog.nl)  
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *